varilux_master_of_vision

Keretek

Calvin Klein

Calvin KleinCalvin (Richard) Kleinként született zsidó-magyar bevándorlók gyermekeként, Bronxban. Az Industrial Art Középiskolába járt, majd beiratkozott a New York’s Fashion Institute of Technologyra, de soha sem diplomázott. 1962-ben fejezte be tanulmányait. Ezután öt évig New York-i butikoknál volt tervező.Klein egy volt a sok tervező közül, akit felemeltek a zsidó bevándorló közösségből , Bronx- ban. Ilyen volt még például Robert Denning és Ralph Lauren. Majd 1968-ban egy gyerekkori barátjával, Barry Schwartzcal elindította első vállalatát, ahol először csak kabátokat és ruhákat gyártottak. Calvin Klein Baron de Gunzburg mentora lett, akinek a bemutatóin keresztül a New York-i elit egyik kedvencévé vált, még mielőtt meghatározó sikereket ért volna el az első farmersorozatával.Később egy az Interview magazinnak adott interjújában, amelyet nem sokkal Baron halála után adtak ki, azt mondta: „Ő volt igazából az életem legnagyobb inspirációja… ő volt az én mentorom, én meg az övé. Ha egy stílussal és igazi eleganciával rendelkező egyénről beszélsz- talán sznob vagyok, de elmondom neked, senki sem hasonlítható hozzá. Úgy gondolom, hogy bár néha keresztülvitt engem a poklon, szerencsés voltam. Olyan szerencsés voltam, hogy ilyen sokáig ismerhettem.” Parfümbirodalma közel 30 éve töretlen sikereket ér el, gyakorlatilag az eladási toplisták örökös tagja.

 

Lacoste
Lacoste .A legendás teniszező, René Lacoste 1904 július másodikán született Franciaországban. Mire elkezdődik a “krokodil története” 1927-ben, addigra már számos neves díjat nyert el. Arról, hogyan vált a beceneve világhírű emblémává, így mesélt: “Az amerikai sajtó nevezett el “alligátornak”, miután kötöttem egy fogadást a francia Davis Kupa Csapatának kapitányával, melynek egy alligátor bőrből készült táska volt a tétje. Megígérte, hogyha megnyerek a csapat számára egy igen fontos mérkőzést, akkor megveszi ezt nekem. A közönség megszerethette e becenevet, mely remekül kifejezte a pályán megnyilvánuló szívósságomat, ahol sohasem kegyelmeztem kiszemelt prédáimnak… Így a barátom George rajzolt egy krokodilt, amit fölhímeztettem a mérkőzéseken hordott kabátomra.

1933-ban René Lacoste és André Gillier (az akkori legnagyobb francia kötöttáru vállalat tulajdonosa) elhatározták, hogy sorozatba kezdik el gyártani a krokodillal hímzett ingeket.A Lacoste cég szerint; elsőként itt jelent meg egy márka nevének ruhán kívüli megjelenítése. Ezek az ingek forradalmosították a kor sport viseletét, és újra divatba hozták a klasszikus, hosszú ujjú, keményített nyakú, szövött ingeket.

SPORTDIVAT – egy sikeres sportoló által megálmodva.A Lacoste napszemüveg – és optikai keret kollekciójának dizájnja a Lacoste világával teljes összhangban van, azzal harmonizál. A lezser kisugárzású sportos elegancia és a kiegészítők, sporteszközök, ruhaneműk egyedi, finom részletei visszaköszönnek a szemüvegkereteken.A Lacoste a közelmúltban 40 éves évfordulót ünnepelt az 1971 óta fennálló partnerségét a Rolland Garros French Open-nel.A Lacoste szemüveg kollekciójával emellett támogatója a melbourni Australian Open és new yorki US Open versenyeknek is.

lacoste1lacoste2lacoste3lacoste4

 

Jil Sander:
logo_blackHeidemarie Jilien Sander 1943-ban született a németországi Dithmarschenben. Már egészen fiatal korában tisztában volt azzal, hogy textilekkel szeretne foglalkozni.

Ezért a középiskola elvégzése után a textilmérnöki kar elvégzése mellett döntött, azonban friss diplomásként mégsem a saját szakmájában próbált meg elhelyezkedni. A nagyobb lehetőségek reményében Amerikába utazott, ahol két évig dolgozott egy divatlapnak, az ott eltöltött évek annyira inspirálónak bizonyultak, hogy hazatérve Németországba megnyitotta első saját butikját. Ezt követte 1973-as debütálása, amikor is bemutatta élete első önálló kollekcióját.

Nike Vision

nike-vision-logoA Nike küldetése, hogy új távlatokat nyisson a világ összes sportolója számára, hogy a legjobb lehetőséget kínálja azoknak, akik a szemüvegek stílusában és funkciójában az innovációt keresik.

A Nike cég története egy kézfogással kezdődött, az Oregoni Egyetemen 1957-ben.

Akik kezet ráztak: az akkor már híres atlétika edző, Bill Boweman és tanítványa, a középtávfutó Phil Knight. Őket tekinthetjük a Nike alapítóinak. Boweman szeretett volna tanítványai számára könnyebb, tartósabb futócipőket tervezni, Knight pedig az atlétika területén keresett új üzleti lehetőségeket. Kettejük közös vállalkozásaként született meg a Nike. A napjainkban már multinacionális vállalat elnök-vezérigazgatója a következőket nyilatkozta: “Soha nem voltunk még ennyire motiváltak, ennyire innovatívak és ennyire céltudatosak céljaink megvalósításában! Erős és versenyképes portfóliónk olyan termékekeket tartalmaz, amelyek eljutnak a megcélzott vásárlókörhöz, többek között a világ legnépszerűbb sportolóihoz és csapataihoz. Célunk, hogy tovább építsük, erősítsük és gyorsítsuk portfóliónk erejét!”

NIKE RETRÓ NAPSZEMÜVEG

Ha visszatekintünk, a múltban volt egy időszak, amikor minden összefonódott – az emberek, a sport, a stílus – minden összetartott és vegyült oly módon, mint még soha azelőtt. Mint egy partin, ahol először talán még senkit sem ismersz, de ahogy belemerülsz, végül barátokat szerzel egy életre. Vagy legalábbis egy nyárra.

Nem volt mindig nyár, de olyan volt mintha mindig sütne a nap. És bárhová is mentél, síelni, szörfözni, kocogni – vagy csak lazítani valahová, igaznak tűnt, hogy fényes jövő vár Rád…. nos, így született az ötlet.

Kiss&Kill

Angyal vagy ördög? Fekete vagy fehér? Jó vagy rossz? Mi lakozik Benned? A MARCHON cég saját márkájának célcsoportja az öntudatos fiatal generáció válasza erre a kérdésre: ” angyal ÉS ördög egyszerre!”

A márka design a mindannyiunkban szunnyadó ellentétekkel játszik; a napjainkra oly jellemző stílusok keveredése, a klasszikus és modern ötvözése, a női és férfi szembeállítása inspirálta a modellek megjelenését. Jellemző az egyéni színkombinációk és a szimbolikus elemek használata.

kk1kk3

 

 

 

Fendi

fendi-2Stílusos, sőt trendalakító, ambíciózus, de kifinomult és érzéki is egyben. A Fendi nő éppúgy, mint a számára tervezett – 100% olasz tervezésű és gyártású kollekció – divatosan elegáns.

A FENDI márka 1925-ben született, amikor egy fiatal házaspár (Edoardo és Adele Fendi) táska- és szőrmeboltot nyitott Rómában, a via del Plebiscito-n. A termékek kiváló minősége miatt a kis üzletet hamar felkapták a római előkelők és a Fendi egyenesen presztízsmárkává vált. 1946-ban a házaspár öt lánya is csatlakozott, akik új ötleteket és friss energiát hoztak az üzletbe. Ekkortájt jelent meg a köztudatban a divatot (és ezen belül a szőrme pozícionálását) forradalmasító Karl Lagerfeld, aki 1962-től a Fendi bundák tervezője lett.

LAGERFELDNEK köszönhető a márka dupla F betűs logója is, ami ugyanúgy a luxusdivat, parfüm és kiegészítők ismert szimbólumává vált, mint a Gucci dupla G- és a Chanel dupla C-betűi. 1977-től a márkának ruhakollekciója is létezik, ami a korábbi termékcsoportok eleganciáját és gondos design-ját hordozza magán.

A Fendi egyik legnagyobb sikere, az 1997-ben megalkotott FENDI BAGUETTE TÁSKA, ami nevét a francia kenyérrel való hasonlóságáról kapta. A több, mint 600 változatban kapható táska hamar kultikus tárgy lett. Mivel a színeknek és a mintáknak kiemelkedő szerepe volt a Baguette táskák sikerében, a modell 10. születésnapján a tervező egy 10 darabos kollekcióval lepte meg a nagyközönséget. A készen vásárolható táskák mellett arra is lehetőség van, hogy az ügyfél maga tervezze meg saját kézitáskáját.

Az elegáns és rendkívüli design, az anyagok szokatlan kombinációja, a formai és stílusbeli kreativitás jellemzi a FENDI napszemüveg- és optikai keret kollekcióját.

Pedáns odafigyelés a minőségre és ösztönös kíváncsiság az innováció iránt: ezek teremtik a Fendi szemüvegeket csábító és kfinomult kiegészítőkké.

FENDI: egy kollekció, ami divatosan időtlen.

Oakley

oakley_logoAz Oakley termékeket kezdetben világbajnok sportolóknak tervezték, akik minden egyes lehetőségre úgy tekintettek, mint egy újabb kihívásra. A termékek mindegyike a kivalósághoz való elkötelezettséget képviseli, a szenvedélyt, hogy újraértelmezzük a lehetőségeket, és merjük átlépni saját határainkkal.

 

 

 

 

Mexx

Mexx-logo-68BC849B35-seeklogo.com1980-ban két új divatmárka jelent meg Hollandiában: az Emanuelle, a fiatal, divatkedvelő nőknek és a Mustache, a fiatal, divatkedvelő férfiaknak. 1986. A M(ustache) és az E(manuelle) két csókban (XX) egyesült: megszületett a Mexx. És az új márka szárnyalni kezdett. Ma már a világ több mint 50 országában hódít a Mexx, Európában, ezen belül a legtöbb EU-hoz tartozó országban, de Kanadában, a Közel Keleten, Amerikában és Ázsiában is egyre inkább tért hódít. Közel 60 tervezőt foglalkoztatnak, akik minden hónapban megörvendeztetnek minket, egy új kollekcióval.  A MEXX filozófiája: pozitív gondolkodás, életstílus és egy felejthetetlen csók.

 

Emporio Armani

armani logoArmani nem csak a gazdag nőknek tervez, igyekszik a fogyasztói társadalom minél szélesebb vásárlói rétegét megtalálni, ezért a kifutókon sem találunk híres modelleket. Az Emporio Armani márka kifejezetten a fiatalkorú felnőttekre tervezve, konfekciós napszemüvegeket, ruhadarabokat, parfümöket terveznek.

 

 

 

 

Catimini

chevalet Catimini

A Catimini márkát 1972-ben alapította Monique és Paul Salamon. Első üzletüket Párizsban nyitották, azóta a világ 40 országában összesen 163 márkabolttal rendelkeznek. A márka a gyermekekre koncentrál, forgalmaznak ruhát, cipőt, ágyneműt és 2003 óta szemüveget is. Termékeik divatosak, színesek és tökéletesen kielégítik a gyermekek igényeit. Szemüveg kollekcióikkal a 4-12 év közötti gyermekeket célozzák, így itt is a színek minták, masnik, virágok és pöttyök uralkodnak kivívva ezzel mind a kislányok mind a kisfiúk tetszését.

 

 

 

Xénith

Xenith_229x79

A Xénith -ismert francia márka- az Optimal Group terméke, mely egy Montreál-központú szemüvegkeret gyártó és forgalmazó cég. A cég több mint 15 éves tapasztalattal

rendelkezik, hiszen 1995 óta gyártanak kereteket. Fő jellemzőjük a stílusos megjelenés, melyet tartóssággal ötvöznek. Küldetésük „Segíteni nőknek és férfiaknak egyaránt, kihangsúlyozni megjelenésüket a legkiválóbb szemüvegkeret márkával.”

Salvatore Ferragamo

ferragamo.Logo

A Salvatore Ferragamo a világ egyik legismertebb „Made in Italy” luxusmárkája. A cég története az 1990es évek elejéig nyúlik vissza, amikor alapítója híres cipőgyártóvá vált Hollywoodban. A márka fő értékei a kézművesség, kreativitás és elegancia, melyek tükröződnek minden termékükben. A Salvatore Ferragamo szemüvegek designjában is megjelennek a hagyományos, szimbolikus minták, ugyanakkor kísérleteznek új mintákkal, színekkel és anyagokkal is, mint például a bőrrel. A tervezés lényege, hogy a legapróbb részleteknek is nagy figyelmet szentelnek, hiszen a termék minden egyes eleme a márka minőségét képviseli.

Lulu Castagnette

images

A francia Lulu Castagnette márkát Charles Lahmi alapította 1996-ban. Megkülönböztető jegye egy barna plüssmackó sállal a nyakában. Első boltjukat Párizsban nyitották 1999-ben, 2004 óta pedig jelen vannak az Egyesült Államokban, Oroszországban, Ázsiában és a Fülöp-szigeteken. Termékpalettájuk igen széles, gyártanak női és kislány utcai ruházatot, iskolaszereket, parfümöt, telefon-kiegészítőket, plüss játékokat, lakásdekorációs elemeket, kozmetikumokat valamint 2009-től optikai – és napszemüveg kereteket is.

A márka jellemzői a gyengédség és az érzelmek, amit a szemüvegek megjelenése is tükröz. Az egyszerű kerethez mindig ízlésesen díszített szár párosul. Fő célcsoportjuk a 15-25 év közötti lányok és nők, akik szeretik a fiatalos, vagány stílust.

 

Oxbow

oxbow_logo_new

Az Oxbow 1985-ös indulása óta speciális helyet foglal el a sportok világában. Úttörő a divatosan sportos kiegészítők gyártói között, folyamatosan keresi az innovatív megoldásokat és új technológiákat. Az egész világon ismert márka főleg a szörf, sí és snowboard szerelmeseire koncentrál. A szemüvegek tükrözik a vállalat érdeklődését a természet iránt, ugyanakkor komoly hangsúlyt fektetnek a teljesítményre és az élményre. A kollekcióik egyszerre stílusosak, sportosak és technikailag kiválók. A márka ötvözi a gumi rugalmasságát a neoprén gyengédségével és az öntött fém tartósságával.

RayBan

rayban2A Ray Ban napszemüvegek nagy múlttal rendelkeznek, hiszem még a II. világháború előtt, 1937-ben fejlesztették ki az első modelleket az amerikai légierő pilótáinak. Az Egyesült Államokban gyorsan közkedvelté váltak a lakosság körében is, majd fokozatosan meghódították az egész világot. Ez leginkább jellegzetes „Pilóta” formájának és egyedülálló

Official-Ray-Ban-Logo-Red-White-320by320stílusának köszönhető. Mivel a lencsék eredetileg a katonaság szolgálatára lettek megalkotva, nagyfokú UV védelemmel rendelkeznek és teljesen biztonságosak, strapabíróak. A Ray Ban modellek gyakran jelennek meg a filmvásznon is (Man in Black, Top Gun, Miami Vice, stb). A Ray Ban napszemüvegek büszkén mutatják a márka logóját a szemüveg szárain, hiszen ez egyedülálló formatervezésük egyik alapja. 1987-ben ünnepelte a Ray Ban az 50. születésnapját. Ebből az alkalomból a FashionDesigners of America (Amerika Forma- és Divattervezők) tanácsától megkapta a Fashion Award- díjat, amely a legmagasabb erkölcsi elismerésnek számít a szakmában.

Diane Von Fürstenbeg /// DvF

dvf_logoAz öntudatos new yorki divattervező  érzéki dizájnja elvarázsol! Erős nőies kisugárzása mindenen nyomot hagy, amit a DvF logo fémjelez, az 1972-ben megalkotott, mára ikonikussá vált átkötős ruhától egészen a napszemüveg kollekcióig. “FEEL LIKE A WOMAN”

1. “wrap” az ikonikussá vált átkötős ruha inspirálta vonal: a napszemüveg modellek változatos technikai megoldásokkal tükrözik vissza a híres ruhadarab motívumait.dvf1

2. “color story” vonal: a 2012-es DvF kollekció a ruhák erős színeivel harmonizál, a modellek ragyogó formáit Diane retró divat iránt érzett rajongása inspirálta.dvf2

3. “retró” vonal: a ruhákról visszaköszönő láncszem motívum Diane 70-es évekbeli első mintáinak egyike újra életre kel és ugyanez az életérzés kerek és cicaformájú napszemüveg modellekként jelenik meg.

dvf3

 

 

 

Michael Kors

Michael_Kors-logo-0BDA5F9979-seeklogo.comMichael Kors egyedi napszemüveg kollekciójának négy fő vonala van:

mk1

1. “fém design” vonal: fényesen elegáns luxus modellek a legnemesebb beta-titanium anyagból

mk2

2. “ikonikus fémjelzés” vonal: a kézitáska kollekcióról ismert fém márkajelzés által inspirált dizájn jól tükrözi a Michael Kors márka ragyogó pompáját

mk33. “női báj” vonal: Michael Kors legfontosabb ikonikus dizájn elemeként a női szépség kifejezése különdöző variációkban

mk44. “pilóta” vonal: Napjaink egyik legfontosabb trendje a klasszikus pilóta Michael Kors egyik kedvence, a retró inspirálta külsőt modern elemekkel tökéletesíti

 

Karl Lagerfeld

Karl_Lagerfeld-logo-BA36FA885E-seeklogo.comCégtörténet: Lagerfeld egy jómódú hamburgi tejgyáros fiaként született. Születési dátumaként szívesen adja meg az 1938-as évet, a Bild am Sonntag hetilap kutatása azonban a korábbi adatot erősítette meg. 1953-ban anyjával Párizsba költözött, azóta itt él. Lagerfeld szívesen fedezett fel, és menedzselt manökeneket, így a nyolcvanas években Inès de la Fressange-t, aki a francia nemzeti jelképet, Marianne-t reprezentálta 1989-ben, e téren mint Catherine Deneuve utóda és Laetitia Casta elődje.

Lagerfeld 1990-től menedzselte Claudia Schiffert, akiből támogatásával topmodell vált, és aki 1993-ban egy Korán-idézetekkel díszített Lagerfeld-mídert mutatott be egy botrányos bemutatón. Lagerfeld személyes jelképévé vált dioptriás napszemüvege és lófarokban hordott haja. Híressé vált modelljeivel szemben tanúsított szigorúságáról, testsúly, stb. tekintetében, ami, két párizsi tizenéves modell fogyókúrából eredő halála után komoly felháborodást szült. (Saját maga a 3D diéta segítségével szintén radikális módon szabadult meg komoly túlsúlyától).

2006-ban egy autorizált interjúban nyilatkozott első ízben az évtizedekkel korábban AIDS-ben elhunyt élettársáról, Jacques de Bascher volt modellről.

Bár lakása ill. kastélya van Biarritzban, Monte Carlóban, Rómában és New Yorkban, Lagerfeld Párizsban él.

Emilio Pucci

EMILIOPUCCI_black Emilio Pucci (1914-1992) imádta a nőket, csodálatos stílusérzéke volt, kiválóan értett a színekhez és a dizájnhoz. Az ötvenes évek elején a Capri szigetén lévő butikjában  a gazdag divatőrültek, a multimilliomos örökösnők és a filmsztárok egymás kezéből kapkodták Pucci halásznadrágjait, selyemsálait és könnyed kiegészítőit.

Az évtized végére már Jacqueline Kennedy és Marylin Monroe is a tervező ruháit viselte, és a hatvanas évek közepére a Pucci márka egyet jelentett a hírességek fényűző életmódjával. A divatház nemrég ünnepelte alapításának hatvanadik évfordulóját. Sikere töretlen – ma vásárlói között találjuk Victoria Bechamet, Elizabeth Hurley-t és Kylie Minogue-t is.

A Pucci márka története olyan modern mese, amelynek gyökerei a reneszánsz Itáliába nyúlnak vissza, mert  Emilio Pucci di Barsento márki, a cég alapítója, családfáját egészen a 14. századig vezette vissza. A család története azt a fejlődést mutatja be, hogyan lett az egyetlen pici boltocskából olyan világmárka, amelynek jelenleg ötven butikja van a különböző földrészeken, és további háromszáz üzletben kaphatók termékei.

Ez a mese az újításról szól: a Pucci egyike volt azon első márkáknak, amelyek saját logóval, arculattal rendelkeztek, valamint nemcsak ruházatot, hanem lakberendezési tárgyakat, sportruházatot és kiegészítőket is kínált. A Puccira jellemzőek a laza, könnyű anyagok, a pop artos minták, az újfajta színválaszték a női felsőruházatban.és a folyamatos fejlesztés a mintáskelme-technológiában.

Vogue

vogue-eyewear-profile

A Vogue szemüvegmárkát 1973-ban vezették be, nevét a híres divatmagazinról kapta. A Vogue stílusára jellemző az innovatív tervezés, a színek és merész keretek nagy választéka. A szár részletesen kidolgozott mintái a hétköznapi szemüveget divatos kiegészítővé varázsolják.  A Vogue szemüvegeket főleg olyan nőknek tervezték, akiket érdekelnek az apró részletek és tisztában vannak a legújabb divat-irányzatokkal.

 

 

 

 

bongesszen (HAMAROSAN!)